Az e-sport játék Ausztriában az 1970-es években kezdődött. Ekkor jelentek meg a korai videojátékok, mint például az Invaders és az Asteroids. A játék azonban elsősorban szórakoztatási célokat szolgált. Az idő múlásával az elektronikus játékok piaca túlságosan versenyképessé vált. Évről évre egyre több játék került a piacra, az újabbak fejlettebbek.
A számítógépek és játékkonzolok sokkal hozzáférhetőbbé váltak a 90-es években, ami az elektronikus sportjátékok egy másik korszakának kezdetét jelentette. A fogadók a helyi hálózatokon kezdtek játszani. Nem sokkal ezután a játékosok csatlakoztathatták számítógépeiket és konzoljaikat az internethez, hogy földrajzi korlátozások nélkül élvezhessék a többszereplős játékokat.
Az elektronikus játékokra való fogadás azonban csak a 2000-es években kezdett teret nyerni. Abban az időben egyetlen elismert szervezet sem szabályozta az eSport játékipart, ami miatt a fogadási szolgáltatók visszariadtak a fogadási piacok kínálatától. Ez fokozatosan megváltozott, ahogy a streaming népszerűvé vált, és megbízhatóbb szervezetek jöttek létre a szervezéshez neves rendezvények és versenyek. Az osztrák fogadások az elsők között tették magáévá az eSport fogadást, mivel az eSport már népszerű volt az országban.
Az esport jövője Ausztriában
Sok szakértő azt jósolja, hogy az eSport szerencsejáték népszerűsége a jövőben is szárnyalni fog, valószínűleg a jelenleginél nagyobb ütemben. Ennek az az oka, hogy a törvények általában támogatják az eSport fogadásokat. A technológia fejlődésével az eSport iparág is üdvözölni fogja a fejlett és szórakoztatóbb elektronikus játékokat. Ez nagyobb érdeklődést fog felkelteni a szerencsejátékok világában.
Az eSport fogadás növekvő népszerűsége Ausztriában azonban több mint valószínű, hogy üdvözli az új szabályozást, amely megvédi az osztrák fogadásokat a szerencsejáték-korrupció és -függőség hatásaitól. A kormány emellett keresni fogja a módját, hogy növelje az iparágból származó bevételeket, miközben az folyamatosan növekszik.