Az Esports hosszú utat tett meg a 80-as évek Space Invaders versenyeitől az ESPN legutóbbi piaci betöréséig. Csupán néhány évtized alatt az iparág többmilliárd fontos piactá nőtte ki magát. Már a 70-es években a versenyszerű esport megragadta a játékosok fantáziáját. A tenisztől az űrháborúig a korábbi játékok jelentős érdeklődést váltottak ki a versenyre indulók körében. 1981-ben megalakult az első világrekord játéktest, a Twin Galaxies, hogy nyomon kövesse a játékosok pontszámait a népszerű videojátékokban.
A 90-es években a konzolos játékok nagy divat volt a harcok és az első személyű lövöldözős videoszórakozásba merült rajongók körében. A fejlődő technológia forradalmasította a játékmenetet, megnyitva a távoli csoportos játékot a helyi hálózatokon (LAN) keresztül.
1997-ben a szervezők professzionális kiberatletikai bajnokságot indítottak, és az esport játékosok egyre népszerűbbek voltak, és néhányan jelentős összegeket kerestek a játékból és a promóciókból. Johnathan "Fatal1ty" Wendel az egyik úttörő, aki állítólag több mint félmilliót húzott be játékos karrierje során.
A korai sikerek megteremtették a terepet ahhoz, hogy az Egyesült Királyságban az esportfogadások népszerűsége az egekbe szökjön az elkövetkező években. 1999-ben a Counter-Strike elindult, és világszerte népszerűvé vált. 2000-re az Xbox-játékosok egymás ellen játszottak a Halo 2-n, amely más népszerű első személyű lövöldözős videojátékok, például a Call of Duty előfutára volt.
Friss
Mivel a játékosok távolról játszanak barátaikkal és idegenekkel az interneten, az iparág folyamatosan növekszik. Valójában az Egyesült Királyság egyetemei integrálják az esportot a tantervbe. Az esport oktatássá válása során főiskolai szintű kurzusok, karrierképzések és csapatversenyek indultak.
A közelmúltban az Egyesült Királyság hatalmas növekedése átterjedt a hagyományos médiára is, és a kiemelkedő kiadványok versenyekről szólnak, és esport-műsorokat sugároznak a nagy hálózatokon. Az esport fogadási oldalak az Egyesült Királyság piacán átléptek a mainstream életbe.
Az elmúlt néhány évben az Egyesült Királyság e-sportfogadási iparága hatalmasat nőtt, és továbbra is virágzik. Az ESPN-hez hasonló masszív hálózatokon nagyobb lefedettségnek köszönhetően az esport megtette hatását, és átlép a fősodorba. Az egy évtizeddel ezelőtti 776 millió dollárról 2027-re közel 6 milliárd dolláros bevétellel a globális növekedés jelzi, hogy a piac mennyire befolyásos lesz a jövő generációi számára.
Jövő
Mivel az Egyesült Királyság sportfogadási ágazata továbbra is vonzza a rajongókat, a jövő ígéretesnek tűnik. Valójában a 2021-es Legends World Championship majdnem annyi nézőt vonzott, mint a Superbowl. A szakértők szerint 2023-ra a piac 15 százalékos éves növekedési ütemet fog élvezni. Az Egyesült Királyságban a UK sportfogadási oldalai exponenciális növekedést fognak indítani a kreatív és digitális iparágakban, amelyek a globális e-sportfogadási brit piac 8 százalékát teszik ki.
A fogadóirodák számára az extrém növekedés jelentős bevételt hoz a rajongóktól, akik szeretnének még izgalmasabbá tenni a játékmenetet és a nézettséget. A globális márkák legitimitást hoznak a piacra. Például a Levi, a Marvel Entertainment és a Red Bull milliókat fektet be csapatok és versenyek szponzorálásába.
A világszerte közel 460 milliós számmal és a 2023-ra várhatóan csaknem 650 millióra növekvő számmal a népszerű e-sport játékosok olyan rajongótáborokat vonzanak, akik szívesen fogadnak pénzt a gyakori egyéni és csapatgyőztesekre.
A fogadók egy sor fogadási lehetőséget kínálnak. Az egyszerű meccsfogadástól a bonyolultabb fogadásokig a szerencsejátékosok dönthetnek úgy, hogy sok fogadást kombinálnak, vagy egy gyűjtőszelvényre tesznek fogadást, ami kockázatosabb ajánlat. A konkrétabb fogadási lehetőségek lehetővé teszik a játékosok számára, hogy arra fogadjanak, hogy melyik csapatjátékos regisztrálja a legtöbb ölést vagy nyeri meg a térképet a Counter Strike-Global Offensive játékban. Az élő meccsek megfigyelése segít a fogadóknak a játék közbeni fogadások megválasztásában.
Mivel a fogadási piac továbbra is lépést tart az e-sportok széles körű népszerűségével, a szabályozó hatóságok azon dolgoznak, hogy biztosítsák az esport játékokra fogadó britek millióinak biztonságát.