Fortnite Világkupa fogadóirodák

Az Epic Games legnépszerűbb játéka a Fortnite 2017-ben lett kiadva. Több késleltetés után sikerült a játékot végre kiadni, mely váratlanul nagy lelkesedésre talált az online esport világban. A Fortnite játéknak több verziója is játszható: Save the World, Battle Royale és a Creative 3 különböző játékverzió. A Fortnite Világkupa (Fortnite World Cup) egy évente megrendezett esport esemény, mely 2019-ben az Arthur Ashe Stadionban New York-ban került megrendezésre. Az össznyeremény 30 millió dollár volt, melyet több versenyszámban lehetett megnyerni.

Jelenleg Fortnite az egyik legjelentősebb esport verseny az online videojátékok közt. A játéknak közel 350 millió regisztrált felhasználója van és több mint 10 millió aktív játékosa minden nap. A bajnokság több különböző esport fogadóirodánál és online bukmékernél elérhető.

Ádám Kovács
WriterÁdám KovácsWriter
ResearcherHaruki NakamuraResearcher

A Fortnite-ról

A Pro-Am és a világbajnokság fő eseménye egyaránt a Fortnite Battle Royale-t használja. Ez egy Battle Royale játék amelyben akár 100 játékost is ledobnak egy szigetre fegyverek és páncélok nélkül, kivéve egy csákányt. A játékosoknak fegyvert és gyógyító tárgyakat kell keresniük a földön. A csákányukkal a meglévő funkciókat is lebontják, hogy erőforrásokat gyűjtsenek.

Mindezt úgy kell végrehajtani, hogy elkerüljék a többi játékos támadásait, és egy szűkülő körön belül maradjanak a térképen, vagy halálos sérülést kockáztassanak, ha elhagyják azt. A felhasználók az összegyűjtött erőforrásokat felhasználhatják bázisuk felépítéséhez, hogy megvédjék magukat a támadásoktól. Az a játékos vagy csapat nyer, akinek a legtöbb élete van a játék végén. A játékosok egyéni pályákat is készíthetnek saját tempójukban a Fortnite Creative-ben, amelyeket aztán felhasználhatnak versenyes események létrehozására, amelyeket megoszthatnak másokkal.

Versenyek

Az Epic jelentős összeget költött a létrehozására legjobb esport versenyek. 2018-ban a cég százmillió dollárt áldozott a Fortnite esport bővítésére, azzal a céllal, hogy egy nagy eSport versenyt rendezzenek. A folyamat azonban nem volt túl zökkenőmentes.

Technikai problémák, rossz gyártási minőség és webhelyforgalmi problémák sújtották a versenyek korai szakaszát. A késés miatt még az első Summer Skirmish eseményt is félúton le kellett mondani. A dolgok fokozatosan javultak, de a problémák továbbra is felmerültek.

A világbajnoki selejtezőkben is voltak problémák, különösen a csalás terén. A selejtezők során elkövetett csalások miatt az olyan ismert játékosokat, mint az Xxif és Damion Cook felfüggesztették, de később visszahelyezték. Ugyanígy, az Epic gyors fejlődése azt jelenti, hogy az olyan új funkciókat, mint a mindenható Infinity Blade, gyakran adják hozzá a játékhoz közvetlenül a nagyobb versenyek előtt. Ezek megakadályozhatják a játékosokat abban, hogy elég jól gyakoroljanak az eSport versenyeken.

A világbajnokság leglenyűgözőbb aspektusa messze az, hogy az Epic hogyan tudta beépíteni a valóságot és a digitális univerzumot. A közönséget arra biztatjuk, hogy minden nap több feladatot vállaljanak el, például látogassanak meg vidámparkokat, hogy jutalmat szerezzenek. A jutalmak olyan egyszerűek lehetnek, mint egy fizikai V-Bucks érme, akárcsak a játékban. A rajongók az eseményen Fortnite Világkupa ruházatot, valamint egyéb ajándékokat, például tapétát vásárolhattak, amelyek csak az alkalom során érhetők el.

Az Early Access egy jó módszer, amelyet az óriási szolgáltató alkalmaz arra, hogy felkeltse az emberek érdeklődését a játék iránt. De több kell a felhasználók elkötelezettségének fenntartásához, és az Epic mindkét kártyát kiválóan kihasználta. A Save the World sok embert vonzott, akik ki akarták használni az Early Access funkciót.

Még azután is, hogy prémium lett, néhány ember maradt. Az Epic ezután ingyenes szolgáltatásként elérhetővé tette a legújabb módot. Bónuszként készült azok számára, akik hűségesek maradtak az előző módokhoz. Emellett ösztönzést jelentett azoknak, akik még nem csatlakoztak a játékhoz, hogy kipróbálják.

Miért népszerűek a Fortnite világbajnokság döntői?

Az esport torna világméretű jelenség. Az Epic nyilvánosságra hozta, hogy a több mint 23 000 férőhelyes helyszín foglalásai elfogytak közvetlenül a 2019-es esport torna előtt. A világbajnokság döntőjét több mint kétmillióan nézték egyidejűleg a Twitch és a YouTube streaming platformokon.

Maga a bajnokság sokszínű, és a selejtezők több mint 40 millió játékost vonzanak. A verseny nyereményalapja meglehetősen nagy, ami még nagyobb érdeklődést vált ki. Az esemény sikeréhez az Epic Games a rajongók részvételére támaszkodik.

Az Epic Games egy csomó attrakciót hozott létre a versenyre összpontosítva az esemény során. A játékok előtt, alatt és után egy replika vidámpark létesül. A közönség mindig sokszínű, különösen életkorát tekintve, ami jól mutatja a rendezvény népszerűségét. Sok kisgyermekes család, valamint esport mezbe öltözött gyerekek és felnőttek teszik a vidámparkot igazi helynek.

Miért népszerű fogadni erre a versenyre?

Mivel a játéknak több kiadása van, ez egy népszerű fogadási lehetőség azok számára, akik szeretik fogadás esport versenyekre. A játék három módja számos lehetőséget kínál a különféle ízlésű játékosok számára. Az emberek természetüknél fogva élvezik a választás lehetőségét, például a kreatív környezetet, ahol egyedi szigeteik vannak, és teljes függetlenséggel rendelkeznek. Vannak, akik szívesen váltanak rendszeresen a különböző üzemmódok között. Ezért ez egy kiváló módja annak, hogy a játék ne váljon unalmassá.

A Fortnite világbajnokság döntőjének győztes csapatai

Az első Fortnite Világkupát 2019 februárjában jelentették be. Az Epic azt tervezte, hogy évente megrendezi az eseményt. A kvalifikációs folyamat körülbelül 200 játékost vagy csapatot választott ki a világbajnokságon való részvételre. A játékosok és csapatok versenyeztek másokkal az online régiójukban a kvalifikációért.

Minden héten egy adott terület szólójátékosai és duócsapatai akár tíz mérkőzésen is megmérkőznek azonos kategóriájú ellenfelekkel. A versenyek online zajlottak, és a legjobb 3000 csapatot vagy játékost választották ki.

Az éves esemény a világ legnagyobb eSport versenyei közé tartozik. Öröm volt nézni a 2019-es kiadást. Az eSport bajnokságokban a képernyők túlzottsága túlzásnak tűnhet, de sokkal könnyebbé teszik az események nézését.

Az esport versenyen minden játékos előtt volt egy monitor, amely elsötétült, miután kiesett, és más képernyőket használtak a küzdelmek különböző szögekből történő közvetítésére. Mert magas szintű Fortnite A játék nagyon idegesítő tud lenni, mivel a játékosok gyorsan lerombolják és újjáépítik a körülöttük lévő tájat, hogy jobban megfeleljenek igényeiknek, a különböző látószögek kritikusak voltak.

Fortnite világbajnokság

Számos ismert játékos és influencer nem tudott kvalifikálni a 2019-es Fortnite világbajnokságra. Tyler Blevins, minden idők legnépszerűbb Twitch streamere, vidám Fortnite streamjeinek köszönhetően nem teljesített elég jól a selejtezőben ahhoz, hogy a főversenyen részt vegyen. További jelentős Fortnite személyiségek, akik nem tudtak részt venni az eseményen, a Team SoloMid élő közvetítője, Myth, Ali Kabbani, Cloak szupersztár, Dennis Lepore a Team FaZe Clan-től és a Team Liquid 72 órás veteránja, Thomas Mulligan.

A Fortnite világbajnokság két részre oszlott; az egyik az egyjátékosoknak, a másik pedig a kétfős csapatoknak vagy duóknak. Hat mérkőzést játszottak szóló és duó formában is. Duókban a pontozási struktúra a kiesésekért és a helyezésért pontokat ad.

Minden kiesés egy pontot, valamint nem halmozott helyezési pontokat ért. 2019. július 28-án került sor az egyéni rendezvény döntőire. Kyle Giersdorf, az interneten Bughaként ismert 16 éves amerikai, megnyerte a tornát, és hazavitte a 3 millió dolláros fődíjat.

Nyhrox, Emil Bergquist Pedersen, Aqua és David Wang osztozott a 3 millió dolláros fődíjon a duettverseny egy nappal korábbi döntőjében.

A Fortnite világbajnokság másodszorra 2020 áprilisában tért vissza. Ezt azonban lemondták, mert a világ a koronavírus-járvány miatt zárva volt. Ugyanezen okból a 2021-es kiadást törölték. Ennek eredményeként ennek az eSport eseménynek csak egy kiadása volt. Az Epic viszont továbbra is számos eSport bajnokságnak ad otthont az interneten.

Hol és hogyan lehet fogadni a Fortnite világbajnokságra

Az esport versenyeken való fogadás nem lehet bonyolult tapasztalat. Ez nagyon ugyanaz, mint bármely más típusú sportfogadás. A játék közbeni fogadás egyre népszerűbb a fogadóirodák körében. A Fortnite egy népszerű eSport, amely számos esport fogadási cég katalógusában megtalálható. Így a legelső lépés egy olyan fogadási oldal felkutatása, amely megfelel a fogadók igényeinek.

Mind a világbajnokság, mind az esport online versenyek kvalifikációja megtehető az online esport fogadási oldalakon. A legtöbb bukméker versenyek listáját fedi le, míg mások a Fortnite esport fogadásra specializálódtak. Bár a világbajnokságra való fogadás a legnépszerűbb, a kvalifikációra való fogadás jelentős előnyt jelent a játékosnak. Lehetővé teszi számukra, hogy megismerjék a csapatok és játékosok több kategóriában. Így megtanulják, hogyan kell fogadni a játék legdöntőbb pontján.

Nagyon fontos, hogy kicsiben fogadjunk, miközben a minősítésekre fogadunk. A helyért versengő játékosok nagy száma miatt még a nagyrészt tapasztalatlan játékosoknak is versenyezniük kell. Ezt a szintet kizárólag a résztvevőkkel való ismerkedésre szabad használni. A szorzók megértése segít a játékosok kiválasztásában. Az esélyek eloszlása azt jelzi, hogy melyik játékos rendelkezik jobb képességekkel.

A térkép időtartamára vonatkozó fogadás, a teljes elpusztult tornyok, az első/második térképgyőztes, az összes forduló és a forduló hendikepjei mind népszerű fogadások. Amint a játékos jobban megérti a játékokat és a résztvevőket, folytathatja a bonyolultabb fogadásokat.

About the author
Ádám Kovács
Ádám Kovács
About

Ádám, aki Szegeden született és Budapesten csiszolódott, a modern magyar online kaszinó rajongók úttörője. Ötvözi a hagyományos játékokat a digitális pezsgéssel, így hidat ver a magyar szerencsejáték múltja és jelene között.

Send email
More posts by Ádám Kovács