Versenyek

December 29, 2022

LAN vagy online: egy kis szünet az e-sport fogadók számára

Ádám Kovács
WriterÁdám KovácsWriter
ResearcherHaruki NakamuraResearcher

A globális járvány fellendülést hozott az eSport fogadásban. Ez leállította a LAN versenyeket is, de meghozta az online versenyek térnyerését. Az élő LAN-versenyek azonban visszatérnek a zárlatok enyhítésével és az immunizálási programokkal, amelyek hatékonynak bizonyulnak. 

LAN vagy online: egy kis szünet az e-sport fogadók számára

Az eSportra történő fogadásnál elengedhetetlen figyelembe venni, hogy az adott eseményt online vagy helyi hálózaton (LAN) játsszák. Azok a fogadók, akik időt szakítanak arra, hogy kivizsgálják egy játékos hullámvölgyének okait egy adott mérkőzésen, nagyobb eséllyel nyerhetik meg téteiket a jövőben.

Ha többet szeretne megtudni a LAN és a online versenyek az eSport fogadáson, olvasson tovább.

LAN vs. online versenyek: mi a különbség?

Először is meg kell határoznunk, hogy mire gondolunk, amikor LAN-ról vagy online versenyekről beszélünk. A helyi hálózati (LAN) játékok olyan emberek között fordulnak elő, akik fizikailag ugyanazon a helyen tartózkodnak, nem pedig távolról az interneten keresztül.

A legtöbb LAN stadionokban működik, és élőben közvetítik az olyan webhelyeken, mint a Twitch és a YouTube. Nem csak a hangulat, hanem az ülések, az asztallap, a tér és a helyszín is más.

Egy online verseny során a résztvevők az internetet használják arra, hogy egy másik helyen lévő szerverhez kapcsolódjanak. A játékosok fizikailag és földrajzilag szétszórtan élnek, ami azt jelenti, hogy otthon saját számítógépüket és internetkapcsolatukat kell használniuk.

Ezeken a versenyeken a fogadók biztosak lehetnek abban, hogy a résztvevők olyan beállítást használnak, amelyet jól ismernek, és amely maximalizálja a teljesítményt. Ezzel szemben a játékosok nem kaphatnak beleszólást a beállításokba a LAN-események során, hanem a biztosított felszereléssel kell foglalkozniuk.

A LAN eSports versenyekre való fogadáshoz figyelembe kell venni a játékosok képzettségi szintjét és az esemény léptékét, az utazási logisztikát, a nyomást, a játékosok azon képességét, hogy a játék során egymással kommunikáljanak, valamint a hazai pálya előnyének lehetőségét.

Bár igaz, hogy a játékosok otthonuk kényelméből is részt vehetnek az online e-Sport versenyeken, még mindig meg kell küzdeniük a szerver késleltetési vagy "ping" (az adatok szerverre és vissza továbbításának időtartama) problémáit. , ami különösen problémás lehet a csapattagok és a szerver relatív elhelyezkedésétől függően.

Ping: A fő tényező, amely megkülönbözteti a LAN-t az online versenyektől

A „ping” kifejezés az online játékokban használatos, és azt jelzi, hogy mennyi idő szükséges ahhoz, hogy a játékos tevékenységei tükröződjenek a szerver válaszában. A "lag" kifejezés egy kiugrásra vagy hirtelen felfutásra utal, ameddig az Ön berendezése által kiadott parancsot a játékszerver fogadja és feldolgozza, vagy a szerver által kiadott parancsot az eszköze nyugtázza. Ezt "pingnek" hívják, és az alacsony ping kevesebb késleltetést és gördülékenyebb játékélményt jelent.

A ping mérésére használt időegység a milliszekundum (rövidítve "ms"). Általánosságban elmondható, hogy a 15 ezredmásodperces vagy annál rövidebb ping kiváló, a 15-45 ezredmásodperc csodálatos, és a 45-100 ezredmásodperc is elviselhető. A 100 ms-nál hosszabb pingekkel nehéz lehet játszani, míg a 250 ms-nál hosszabb pingeket általában nem lehet lejátszani.

A játékos képzettségi szintjétől és a játszott játéktól függően ezek a pingek játszhatók vagy nem játszhatók. Az olyan játékok, mint a Massive Online Battle Arenas (MOBA) és az első személyű lövöldözős játékok (FPS) köztudottan ki vannak téve a pingnek, és a legtöbb játékos 50 és 90 ezredmásodperc közötti problémát jelent. Az online szerepjátékok (MMO) és a valós idejű stratégiai játékok (RTS) elnézőbbek a nagyobb pingekkel szemben, míg a körökre osztott játékok ezt alig veszik észre.

Mennyire fontos a Ping a versenyjátékban?

A versenyszerű játékokban a ping gyakran nagyobb szerepet játszik, mint az alkalmi játékosok esetében. A legtöbb nagyobb professzionális esport versenyt LAN-központokban rendezik meg, hogy csökkentsék a késleltetés hatását. Ez egy jó módja annak biztosítására, hogy a játékosok erőfeszítései, ne a hálózat sebessége határozza meg a játék kimenetelét.

E-sport fogadási stratégia készítése LAN és online versenyek alapján

Íme néhány tényező, amelyet figyelembe kell venni az esport-fogadási stratégiájának felépítése során annak alapján, hogy vajon kedvenc eSport játékod LAN vagy online versenyeket tart.

A játékos preferenciák ismerete

A játékos preferenciái a különböző eseményekkel kapcsolatban egyénenként változhatnak. Az online eSport versenyek lehetővé teszik a játékosok számára, hogy otthonuk kényelméből vagy ismerős csapatkörnyezetből versenyezzenek.

Ezzel szemben a játékosnak hozzá kell szoknia a környezethez és a felszereléshez egy LAN eseményen. A hardver különféle eszközökre való cseréjéből adódó illesztőprogram-problémák rendszeres aggodalomra adnak okot egy másik rendszer használatakor, különösen az olyan játékokban, mint a CS: GO, ahol a tökéletes célzás különbséget jelenthet a győzelem és a vereség között.

Míg a kényelmes otthoni játéknak számos előnye van, azzal a kockázattal is jár, hogy a játékos elveszti a koncentrációját, és a képességei alatt játszik. Sportolóként azt tapasztalhatja, hogy a hangos, lelkes közönség előtti játék növeli a lendületet és az elszántságot.

Értékelje a korábbi teljesítményeket

A csapatok kommunikációs képességét a LAN versenyeken hátráltathatja a nagy tömeg és az azt követő zajszint. Míg a játékosok láthatják egymás képernyőjét, a hatékony csapatmunka nagymértékben függ a verbális kommunikációtól. Ezért a komoly fogadók gyakran felderítik a csapat nemzetiségét egy LAN esemény előtt.

Mivel a legtöbb játékos be van kapcsolva vegyes nemzetiségű e-sport csapata nem fognak tudni kommunikálni egymással anyanyelvükön, nagyobb hátrányba kerülhetnek. Bár az ilyen csapatok jól ismertek a Dota 2-ben, standok állnak rendelkezésre olyan nagy versenyeken, mint a The International, hogy segítsenek enyhíteni a nézői zaj hatását.

Értsd meg a tömegnyomást

A tömegek száma az eseménytől függően változik. Ban ben a League of LegendsPéldául minden liga alapszakaszát LAN-on keresztül játsszák, bár egy stúdióban viszonylag korlátozott közönség előtt. A nagyobb arénák el tudják fogadni a vb-döntőkre várt tömegeket.

Alkalmanként egy kevésbé tehetséges csapat úgy nyerhet meg egy LAN-versenyt, hogy egyszerűen játssza a szokásos játékát, és nem engedi, hogy rájuk nehezedjen a nyomás. Nem mindenki tud a legjobb teljesítményt nyújtani az élő közönség intenzív felügyelete alatt, de egyes sportolók boldogulnak egy ilyen környezet terhe alatt.

Hibák és lelki erő

Minden játékos nyomást érez, amikor versenyszerű esportban vesz részt, de mindenki másképp reagál erre. Egyes játékosok úgy találhatják, hogy a játék beállításai jelentős mértékben elvonják a figyelmet, meghosszabbíthatják a hibák hatását, amelyek egyébként néhány perc múlva feledésbe merülnének.

Ha kritikus hibát követett el, elemezheti teljesítményadatait, és többet megtudhat arról, hogyan reagál a játékos egy kihívást jelentő helyzetre. Ügyeljen erre, amikor téteket köt a LAN eSports versenyeken, ahol nagyobb a tét, és a játékosok mentális lelkierejét próbára teheti egy kihagyott lövés vagy egy sikertelen gank.

Figyelembe véve a helyet és az utazást

Az e-sportban komoly fogadók már figyelembe veszik az utazás hatását a csapat teljesítményére egy rendezvényen. Mivel a jet lag jelentősen befolyásolhatja a játékos teljesítményét, és ezen túlmenően a csapat esélyeit a versenyen való sikerre, sok osztag mostanában intézkedéseket tesz annak biztosítására, hogy tagjainak elegendő idejük legyen a hosszú távú utazások hatásaiból való kilábaláshoz.

Ha rövid kutatást végez egy LAN-esemény helyszínéről, és összehasonlítja azt a résztvevők saját régiójával vagy korábbi versenyhelyszíneivel, hasznos információkhoz juthat. 

Fogadás előtt a fogadóknak figyelembe kell venniük olyan tényezőket, mint a játékos helyi kultúrájának, nyelvének és konyhájának ismerete.

Bár az esportban kevésbé látható, a statisztikai adatok azt mutatják, hogy azok a csapatok, amelyek hazájukban versenyeznek, kisebb előnyt élveznek. Hazai pályaelőnyben a hazaiak vannak, hiszen nem kell olyan messzire utazniuk, a közönség pedig szurkol. Ellenfeleiknek meg kell küzdeniük a tömeg ellenségeskedésével, esetleg apátiával, ami demoralizálhatja és lerombolhatja a morált.

Végső gondolatok

Ez a cikk elmagyarázza, miért hasznos tudni, hogy mely játékosok melyik eseményen nyernek nagyobb valószínűséggel, és ez a tudás hogyan irányíthatja fogadási stratégiáját. Sok esport fogadó elköveti azt a hibát, hogy azt feltételezi, hogy a csapatok teljesítménye a LAN-on vagy az online versenyeken azonos. A korábbi információk észben tartásával és némi előzetes kutatással elkerülheti ezt a csapdát, és nagyobb esélyt adhat magának, hogy legyőzze az esélyeket.

About the author
Ádám Kovács
Ádám Kovács
About

Ádám, aki Szegeden született és Budapesten csiszolódott, a modern magyar online kaszinó rajongók úttörője. Ötvözi a hagyományos játékokat a digitális pezsgéssel, így hidat ver a magyar szerencsejáték múltja és jelene között.

Send email
More posts by Ádám Kovács
undefined is not available in your country. Please try:

Legújabb hírek

Mega Incineroar: Game-Changer vagy versenyképes flop?
2024-04-13

Mega Incineroar: Game-Changer vagy versenyképes flop?

Hírek